Ha de ser perquè és dilluns

Ha de  ser perquè és dilluns.
O és perquè plou.
Però avui ho veig tot una mica gris.

O perquè abans-d’ahir vaig penjar un vídeo amb una portada que posava “Referéndum, no gracias” al que més d’un em va respondre com a vegades ho fan els hooligans espanyolistes.no_do_cabecera (1).Imagen fija002
Sense veure el vídeo, entenc, em deien gairebé el nom del porc. O l’havien vist però no estaven per massa subtileses, contradiccions i ambigüitats en un context irònic. O potser eren ells els fatxes camuflats. No ho sé i, ben mirat, tampoc eren tants els comentaris despectius.

Potser doncs és perquè som a dilluns i plou.

O potser és perquè ahir vaig veure el president Puigdemont avisant que si no guanya el referéndum; hi haurà venjança. No m’espantis!! Ara nosaltres també comencem amb el discurs de la por? Ja estem prou “oprimits” sense venjança, no fotem!

O potser tot plegat és perquè visc a Cornellà i cada cop veig més clar que els que seguim en el “bucle” del procés serem molts, o més encara, però sempre som els mateixos. Anem codscn3544nvencent als que ja n’estem de convençuts.
Al meu poble, als castellano-parlants o d’origen generacional “extra nacional” no crec que s’hagi convençut gaire bé ningú. Per començar el missatge no arriba. A no ser que un miri una emissió de tv3 o semblant, que per aquí no tira gaire, no arriba pas res.
Sembla que sense convèncer a alguns de tota aquesta gent es fa estrany que podem arribar a cap gran majoria. Aquí la broma segueix essent que no volen viure a l’estranger. Haver de passar la frontera per veure a coneguts i/o familiars.

O potser és, per tocar encara més la pera, que ahir vaig veure al televisor a l’Antonio Balmón, alcalde de Cornellà, a l’entronització de la “per fi” candidata Susana Díaz com a secretaria general del PSOE. Les seves paraules i el seu missatge em van fer agafar singlot.

O potser també perquè ahir, en el 60 aniversari de la CEE, passejant prop de casa, pel carrilet, observava com tots els bars (i cada cop n’hi ha més) estan regentats per xinesos.
Em sentia un Lepenotrump pensant que hi ha quelcom d’Europa i de la globalització que no  va gaire bé.

Ha de ser perquè és dilluns, o perquè plou, però em sembla que per avui deixaré de donar-hi voltes.

76a35-dscn1247

B )

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s